Nieuw!

13-1-14
Een paar weken terug kreeg ik een mailtje. Krista heeft een roze Kathe Kruse-pop, maar wil graag een blauwe en die is niet verkrijgbaar. Ehhmmmm, tja, zo'n patroon heb ik niet. Maar in de basis zijn de meeste poppen natuurlijk gelijk, alleen de verhoudingen verschillen. De haren wist ik wel: Kristas poppen komen altijd hier langs om de wollen haartjes te vervangen voor katoen. Dus ik tekende maar wat, naaide, knipte kleiner, naaide korter en uiteindelijk kwam deze dame eruit. Die ga ik wel vaker maken denk ik: ik vind haar lief!

Op Pinterest kwam ik de afgelopen week een te leuk mutsje tegen. Heel eenvoudig te breien en ik leerde even via YouTube hoe ik een rond koordje kan breien met 3 steken. Dit digitale tijdperk bevalt me wel. Het is een echt babymutsje en past perfect op het hoofdje van een lijs die ik aan het maken ben. Nu nog op zoek naar het patroon van een baby met zo'n zelfde maat hoofdje.

Afgelopen week ging ik naar een stoffenwinkel in Tilburg, wat een feestje vergeleken met de winkel hier. Ik heb 3 stofjes meegenomen en in mijn hoofd krijgt het allemaal al vorm.
Ook heb ik mijn patronen uitgezocht en ben wat dingen tegengekomen die ik nooit eerder maakte, maar nu vast van plan ben wel te doen. Ideeen genoeg en dit is voor mij een relatief rustige tijd, deze benut ik om (op mijn gemakje) mijn poppenvoorraad aan te vullen.
De eerste markt zich al wel weer heeft aangediend: 24 mei in Middelburg. Het duurt nog even, maar er zullen er spoedig wel meer volgen verwacht ik!

4 opmerkingen:

  1. Ze is ook lief!
    Maar dat mutsje...oh oh oh echt te snoezig.
    Wat fijn dat je weer nieuwe inspiratie krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie pop! En wat een allerschattigst mutsje!
    Groetjes Severine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief mutsje! Je pop vindt ik ook superschattig! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen