Wie goed doet...

23-12-12

Dit is het 'stalletje' wat Sarah me gisteren gaf...

Vandaag reden we naar Helmond, nietsvermoedend werd daar de deur open gedaan. Uiteraard had Sandra ervoor gezorgd dat iedereen thuis was; ze was er zelf ook.
Zo kon ik persoonlijk de mooie blonde pop aan een mooi blond danseresje geven en een groene Joris aan een stoere kleuter met een voorliefde voor ridders en draken (en die zijn ook groen!). Zij noemde haar pop naar zichzelf, hij noemde hem drakenridderpop.
We dronken nog een kopje koffie en zo kon ik mooi zien hoe zij alles deed met de pop stijf onder de arm geklemd en hoe hij alles deed terwijl hij zijn kabouter meesleurde aan de muts of arm of stevig knuffelde terwijl hij een koek at...
Voor Sandra nam ik nog een klein knuffeltje mee voor het kindje in de buik, misschien wordt dat wel een kerstkindje...

Het was mooi om te zien hoe 'mijn kinderen' zo goed werden ontvangen... Het is mooi om goed te doen, maar ook prachtig om goed te ontmoeten... En ik heb de afgelopen dagen goed ontmoet en goed gelezen... Er is veel goeds in de wereld...

Wij gaan ons zo zoetjes voorbereiden op de kerst, de boodschappen zijn gedaan, de cadeautjes liggen onder de boom, in mij is vooral rust en in mijn achterhoofd klinkt dit lied:

Stil nu
Stil nu
Maak nu geen gerucht

Stil nu
Stil nu
't Ruist al door de lucht

't Wonder komt er zachtjes aan
Kerstkind wil naar binnen gaan

Stil nu
Stil nu 
Maak nu geen gerucht

Hele fijne, mooie, wonderlijke, gezellige, maar vooral 'stille' kerstdagen toegewenst!

4 opmerkingen:

  1. Het was geweldig. Ik werd er zelf ook blij van toen ik zag hoe goed de twee prachtige poppen ontvangen werden. Ik weet zeker dat Sanne en Luuk er nog lang plezier van mogen beleven. Ook bedankt voor de knuffel voor mijn nog net ongeboren baby. Het kan niet op! Fijne kerstdagen en een voorspoedig 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig houtsnijwerk!,...en wat fijn om te lezen dat de poppenkinderen een fijn huis hebben gekregen en dat de twee kindjes er zo blij mee zijn.
    Fijne `stille´ kerstdagen toegewenst.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idd wie goed doet.... Mooi.

    Fijne dagen.

    Gr. Nancy.

    BeantwoordenVerwijderen