Gelukkig!!!

10-12-12
De ondeugende Jurre is er nog!!
Gisteren was de markt in Gent. De school huist in een prachtig gebouw: De meeste klassen zijn op de eerste verdieping en grenzen aan een galerij, dus als je de klas uitstapt, sta je buiten. Om naar het toilet te gaan, moet je het schoolplein oversteken. Zo bijzonder.
Het was de derde keer dat ik daar was en ook deze keer kwam ik weer bekende kraamhouders tegen, maar ook mensen die je in de loop van de jaren een aantal keer aan je kraam hebt gehad. Kinderen die 6 keer per dag langskomen, op bezoek bij de poppen... Af en toe een praatje, soms een kind wat met 1 blik verliefd wordt op een pop, ook gisteren maakte ik het weer mee. Dat het dan niet altijd mama's eerste keuze zou zijn, maakt het eigenlijk alleen maar leuker. Moeders met kinderen in gesprek, een aantal pogingen van moeders: 'En hoe vind je deze dan?', kinderen, meestal zonder woorden, nee-knikkend en wijzend naar de pop die voor hen bestemd is...
Ik had gisteren graag een kind gezien wat viel voor ondeugende Jurre, maar ik ben toch ook wel stiekem blij dat hij nog even op mijn piano staat! Misschien ben ik zelf wel voor hem gevallen...
Ik ga in ieder geval nog andere kleren voor hem breien: hij krijgt een stoer broekpak en een vestje...

En hoe gaat het verder hier met ons vier? Goed kan ik wel zeggen.
Het is nu letterlijk uitademen na alle markten, de druk is van de ketel. Ik heb nog wel bestellingen, maar dat is toch anders, rustiger... Ruimte om lekker in de adventstijd te duiken...
De tweede adventsweek is inmiddels begonnen, ik had vorige week de stal al weggezet (op woensdag pas) en vandaag de bloemen toegevoegd: verse roosjes uit eigen tuin die eergisteren nog onder een dikke laag sneeuw lagen... 

De afgelopen weken zijn de ontwikkelingen rond Jonas ook gewoon doorgegaan, maar we weten het nu allemaal wel: zijn bult bleek toch het gevolg van stoten en alle nare klachten die hij kreeg, kwamen waarschijnlijk voort uit een hersenschudding... Zoals de dierenarts zei waar we naar doorverwezen waren: tis een boxer, die stoot zich 100 keer op dezelfde plek en nog wel vaker ook...

Zijn verhemelte is helaas niet te repareren, maar we hebben goede handvatten gekregen om zijn klachten te verminderen. Niet met alles zijn we gelukkig: zo gaat hij vers voer eten en dat zal wennen zijn, vooral voor ons (ieuwwwww)...
Verder is hij nu een enorm dwarse pup van 6 maanden oud, volgens het boekje zeg maar...
Nog steeds vinden de mannen elkaar geweldig, Jonas past nu echt niet meer tussen de poten van Joris, maar nu liggen ze zo: helemaal verstrengeld...

Deze week nog rustig wat bestellingen weg werken en dan ga ik weer beginnen met het aanvullen van mijn voorraad: De eerste lentemarkten zijn alweer gepland!


4 opmerkingen:

  1. Wat een ondeugend koppie heeft Jurre. En wat moet het leuk zijn bij je aan de kraam, te zien hoe de kindjes kiezen met gevoel.

    Wat een leuke foto van de twee J's Geweldig!
    Komt het toch goed met Jonas. Maar vers voer....inderdaad, ieuwwwwwww
    Misschien gaat het wennen???

    Groetjes, Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een mooi koppie heeft Jurre. Ik snap wel dat je blij bent dat hij nog niet verkocht is. En Jonas houdt jullie ook lekker bezig. Wij hebben geen honden (ook nooit gehad) dus ik weet niet precies wat er ieuwwww is aan vers voer(al kan ik me wel iets voorstellen bij het uitlaten ;-)..Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jurre is leuk, en met die blauwe oogjes zal ie snel een lief (ondeugend) kindje gaan inpalmen;-).
    En wat leuk dat die 2 makkers het zo goed kunnen vinden met elkaar.

    Gr Nancy.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je weer een mooi verhaal over de kindjes aan je kraam! Wat een pech met je hond maar wat liggen ze er schattig bij!
    Groetjes Severine

    BeantwoordenVerwijderen