Klaar!!!

23-8-11
De afgelopen week weer hard aan het werk geweest:
De mandala is af! Wat een werk met al die kraaltjes, kleine steekjes en schelpjes!
De zeemeermin moet ik nog even over nadenken, misschien maak ik er toch nog iets anders!
De omslagdoek is uitgehaald, gebreid en gedragen! Hij zit heerlijk, lekker warm en heerlijk zacht!
Het bord is geschilderd en geplakt. De kleuren komen niet echt over zo, maar (uiteraard) is hij heel paars!

En de stoffenkast is opgeruimd! Dat doe ik 2 keer per jaar ongeveer.
Ik vind het maar lastig hem tussendoor echt netjes te houden, zeker als je een stofje uit het midden van de stapel moet pakken! Voordeel nu is wel dat ik dingen heb gezien, waarvan ik het bestaan alweer vergeten was.

Vanmorgen stonden we heel dapper klaar met de schuurmachine om de buitenboel te gaan schilderen, maar de weergoden besloten anders. Morgen weer een dag!

En natuurlijk ligt ook de herfstmandala op me te wachten.
Ik kom deze poppenmaakvakantie wel door zo, maar ik kan ook niet wachten tot hij om is!

10 opmerkingen:

  1. Je mandela is prachtig , je omslagdoek ziet er behaaglijk uit komt nu al van pas met dat malle vochtige weer......
    en heerlijk zo'n kast vol met lappen, het zal meteen gaan kriebelen bij je denk ik als je het overzicht hebt van wat je in huis hebt ;o)
    fijne dag.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, die omslagdoek... Prachtig! Mag ik vragen welk patroon je hebt gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb maar wat gedaan eigenlijk: 3 steken opzetten en iedere 2e naald links en rechts naast de middelste een steek bijmaken. Als je hem lang genoeg vindt, de middelste afkanten, los van elkaar verder breien en afkanten als je die ook weer lang genoeg vindt... En dan rondom alle steken opnemen en een paar rondjes breien...
    Het klinkt simpel he? Maar dat was het eigenlijk ook, het ging gaande weg... :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat klinkt inderdaad simpel. Dankjewel voor het delen, ik ga op zoek naar wol, lijkt me een leuk projectje voor de komende herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekkere dikke wol en pennen 10... En op een rondbreinaald, want het worden best veel steken!

    Roep maar als je nog vragen hebt... :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op een rondbreinaald? Maar je breit niet in de rondte toch? Heb je dan twee rondbreinaalden nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik brei sowieso niet graag met van die lange pennen en deze heb ik in de auto gebreid, dan gaat dat niet eens...
    Ik heb een rondbreinaald gekocht met 80 cm kabel ertussen en dat was geen overbodige luxe, want het worden echt best veel steken en gewone breinaalden zijn dan te kort...
    De rand die je er eventueel omheen gaat breien, brei je wel rond trouwens, dat is namelijk een stuk mooier...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar toch zie ik het nog niet zo voor me, kun je met een rondbreinaald ook gewoon rechte lappen breien? Nee toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jawel hoor, het zijn in feite gewoon 2 korte breinaalden met een kabel ertussen. Gewoon net doen of je je breiwerk op gewone pennen hebt staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aaah, ik denk dat ik het "zie". Maar snel op zoek naar zo'n lange rondbreinaald en wol, dan kan ik het gaan uitproberen. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen