Anna (en Lotje), the making of...

3-5-11
Ik heb al heel lang een prachtig boek in huis liggen: Die Waldorfpuppe van Karin Neuschutz en ik wil al heel lang een 'Anna' maken zoals hij daar in het boek staat. Het is een soort lijs, maar dan anders...
Gisteren ben ik ermee begonnen en dan meteen 2, een kleintje voor in de kinderwagen van Koninginnedag...
Uittekenen...
Stikken, wat een dunne beentjes en armpjes!! Als dat maar goedkomt...
Benen vullen, enkeltjes afspelden en bovenaan afstikken... De benen ogen nog steeds wat dunnetjes, hoewel het minder erg is dan ik in eerste instantie dacht...
Bol rollen voor de buik...
Vlies eromheen...
In de buik 'proppen'
En dan meten, zo bepaal je hoe groot het hoofd moet worden... De omvang van de buik wordt de omvang van het hoofd op ooghoogte gemeten. Dus weer precies anders dan ik gewend ben...

Vandaag dus verder met de hoofden draaien en maken, tricot voor het hoofd stikken, armen vullen en dan puzzelen hoe ze eraan moeten.

1 opmerking: